عرق کاسنی

فواید شگفت‌آور عرق کاسنی

چکیده: عرق کاسنی از گیاهی چوبی و علفی گرفته می‌شود که فواید زیادی برای سلامتی دارد. از فواید عرق کاسنی می‌توان توانایی آن در تسکین مشکلات گوارشی و معده، کاهش درد آرتروز، جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال بیماری‌های قلبی را نام برد. همچنین یک آرامبخش طبیعی است که می‌تواند با سنگ کلیه مقابله کرده و باعث کاهش وزن شود. در مجموع، این گیاه کوچک یک افزودنی قدرتمند برای هر نوع رژیم غذایی است. در این مقاله خواص عرق کاسنی را بررسی می‌کنیم.

عرق کاسنی

عرق کاسنی از گیاهی چوبی و علفی گرفته می‌شود که فواید زیادی برای سلامتی دارد. از فواید عرق کاسنی می‌توان توانایی آن در تسکین مشکلات گوارشی و معده، کاهش درد آرتروز، جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال بیماری‌های قلبی را نام برد. همچنین یک آرامبخش طبیعی است که می‌تواند با سنگ کلیه مقابله کرده و باعث کاهش وزن شود. در مجموع، این گیاه کوچک یک افزودنی قدرتمند برای هر نوع رژیم غذایی است. در این مقاله خواص عرق کاسنی را بررسی می‌کنیم.

عرق کاسنی
عرق کاسنی

عرق کاسنی چیست؟

عرق کاسنی از یک گیاه مدیترانه‌ای گرفته می‌شود که به دلیل استفاده در سالادها و کاربردهای دارویی کشت شده است. در بسیاری از شرایط آب و هوایی به خوبی رشد می‌کند و معمولاً در حاشیه جاده‌های به راحتی یافت می‌شود. برگ‌ها، جوانه‌ها و ریشه‌ها همه از فواید خاصی برخوردار هستند. در بسیاری از فرهنگ‌ها از برگ‌ها به جای اسفناج استفاده می‌شود. ریشه اغلب به صورت پودر خرد شده و به عنوان جایگزین قهوه استفاده می‌شود. کاسنی صدها سال به عنوان داروی گیاهی برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته و امروز نیز ارزش خود را ثابت می‌کند. ارزش غذایی عرق کاسنی طبق USDA FoodData Cental ، کاسنی منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، اسید فولیک آهن و پتاسیم و همچنین ویتامین A ، B6 ، C ، E و K است. تمام عوامل اصلی سلامتی در کاسنی هستند.

طریقه مصرف عرق کاسنی :

بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است. عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی و به صورت ناشتا بنوشید تا سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود.

عرق کاسنی و کبد:

کاسنی مسئول درمان کبد است و کاسنی با تأثیرات آن بر روی کبد باعث دفع صفرا در بدن می شود و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.

عرق کاسنی و پوست:

بسیاری از جوش های صورت ، به خاطر گرمی یا خون کثیف ایجاد می شود که منشأ همه این پدیده ها ، “کبد” است. بنابراین ، کبد باید از خون کثیف و غلیظ پاک شود. وقتی کبد تمیز می شود ، صورت پاک و بدون لکه و جوش می شود. برخی دیگر از جوش‌ها با به هم ریختن تنظیم هورمونی بدن ایجاد می‌گردند. کبد وظیفه تنظیم هورمون‌ها را در بدن به عهده دارد که با اختلال عملکرد کبد مشکلات بسیاری از جمله اختلال هورمونی به وجود می‌آید. عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.

عرق کاسنی و یبوست:

کاسنی همچنین فیبر دارد و این خاصیت روده را تحریک می کند، یبوست را از بین می برد و به کنترل شرایط کمک می کند 

عرق کاسنی و سرطان : 

عصاره کاسنی رشد تومورهای سرطانی را کاهش می دهد، گزارش های اخیر حاکی است که شهد موجود در کاسنی از کیفیت بالایی برخوردار است که اجازه رشد تومورها را نمی دهد و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. پلی فنولهای کاسنی اثرات مثبتی در جلوگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پستان و سرطان روده دارند .

عرق کاسنی و رفع نفخ و چربی شکم :

ریشه کاسنی خاصیت ضد نفخ داشته و خاصیت چربی سوزی عرق کاسنی موجب رفع چربی ها بخصوص چربی دور شکم می شود.

عرق کاسنی و درد مفاصل :

یکی از درمان‌های سنتی و طبیعی آرتروز، مصرف عرق کاسنی است. این گیاه به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند موجب کاهش دردهای مفصلی و استخوانی شود. افرادی که دچار دردهای مفصلی و استخوانی هستند، با مصرف کاسنی به طور قابل ملاحظه‌ای دردشان کاهش خواهد یافت.

خواص عرق کاسنی برای مردان : 

عرق کاسنی باعث تنظیم هورمون‌ ها ،کروکوزوم ها و افزایش قدرت باروری می شود که در مردان با افزایش حجم اسپرم میل جنسی را هم افزایش می دهد.

عرق کاسنی و تصفیه خون : 

عصاره و عرق کاسنی در تصفیه خون و بهبود جریان خون رسانی موثر می باشد.

عرق کاسنی و تقویت معده و اشتها : 

تقویت معده و جلوگیری از ناراحتی آن و نیز خاصیت اشتها آوری یکی دیگر از خواص عرق است  که این مسائل می تواند نقش بزرگی در دوران بارداری بر مادر باردار داشته باشد چرا که یکی از مشکلات مادران باردار ، کمبود اشتها و مشکلات معده می باشد. کاسنی ، التهاب معده را از بین برده، اسید کلریدریک معده را تحریک کرده و اشتها را زیاد می کند.

مضرات عرق کاسنی :

علاوه بر فواید عرق کاسنی، این ماده مضراتی نیز دارد. مصرف بلندمدت فرآورده‌های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده‌های کاسنی موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود.

و با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می‌شود، مصرف بیش از حد عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت می‌کند.


شما در فروشگاه سانی طب می توانید از قرص های گیاهی با مشاوره پزشک جهت لاغری استفاده کنید

مطالب مرتبط

عمل لاغری

تفاوت عمل لاغری و مصرف

امروزه عمل لاغری به یکی از آخرین‌ روش‌های کاهش وزن تبدیل شده است و افرادی که از انواع رژیم و...

قرص لاغری GC جی سی - Gc -garcinia cambojia -گارسینیا کامبوجیا

قرص لاغری GC جی سی

قرص لاغری GCجی سی مسیر ساخت چربی در بدن را مسدود می‌کند. قرص جی سی همچنین احساس گرسنگی را کاهش...

قرص لاغری گلوریا - gloria

قرص لاغری گلوریا

قرص گلوریا (Gloria) طی چند سال اخیر محبوبیت ویژه‌ای بین افراد دارای اضافه وزن پیدا کرده است. افرادی که از...

قرص بلک اسلیم پلاس (

آنچه در این مقاله می‌خوانید: قرص لاغری بلک اسلیم چیست؟ طریقه مصرف قرص لاغری بلک اسلیم چیست؟ فواید قرص لاغری...

خواص دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل تند، طعم‌دار و حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و ضدبیماری است. دمنوش زنجبیل به مبارزه با التهاب کمک...

دمنوش گیاهی

خواص انواع دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی قرن‌ها قدمت دارند. دمنوش های گیاهی «چای واقعی» نیستند. چای‌های واقعی به سه دسته‌ی چای سیاه، چای...

عرق کاسنی

فواید شگفت‌آور عرق کاسنی

عرق کاسنی از گیاهی چوبی و علفی گرفته می‌شود که فواید زیادی برای سلامتی دارد. از فواید عرق کاسنی می‌توان...

گلاب

خواص شگفت انگیز گلاب

گلاب به مایعی است که از تقطیر گل محمدی به دست می آید. فصل بهار بهترین زمان برای چیدن گل...

قرص لاغری سانی طب

بیاید حالا هی بگین دکترها میگن علمیه درسته عوارض نداره و ….
دوستان عزیز کم عارضع ترین راه لاغری خوردن قرص است در همین روزها شاهد فوت هنرمند عزیزمون بودیم به دلیل عمل بای پس روده که سال 91 انجام داده بودن و منجر به مشکلات کبدی ایشان شده بود.

لطفا مافیای پزشکی رو باور نکنید همش به خاطر پوله و پر از خطر و اشتباه. اصلا تیغ جراحی خودش هزاران مشکل ایجاد میکنه چرا اینهمه هزینه چرا اینهمه ریسک و خطر وقتی با وجود قرص خیلی راحت بدون تیغ میشه لاغر شد ؟؟؟